fbpx

Hur ska man kommunicera som ledare?

Hur ska man kommunicera som ledare?

Det är inte en fråga med ett enkelt svar, men under en After Work i bistron på The Park Södra fick vi höra reflektioner från tre kvinnor som jobbat mycket med kommunikation, både i arbetslivet och privat. Under ledning av Karin Jordås fick vi på onsdagskvällen höra hur hon, Belgin Alalinli, Community Manager på SEBx Unquo, och vår egna VD Helena Rex tänker kring kommunikation, utifrån sina olika ledarskapsroller och livserfarenheter.
Helena Rex, Karin Jordås och Belgin Alalinli berättade om sina erfarenheter av kommunikation, både bra och dåliga. Foto: Lisa Söderström / The Park

Karin, Belgin och Helenas 10 Tips för att bli bättre på att kommunicera:

  1. Glöm Jantelagen och ta fram din inre amerikan istället. Våga ta plats!
  2. Studera personer du tycker är bra på att kommunicera. Hur gör de?
  3. Det krävs två för att dansa tango, så var närvarande och lyssna lika mycket som du pratar.
  4. Hitta alltid något positivt med någons tankar och idéer. Det finns alltid något.
  5. Alla kommunicerar inte på samma sätt. Omfamna skillnader och anpassa dig.
  6. Släpp prestigen. Det är ditt ansvar att göra dig förstådd, så om någon inte förstår dig första gången– hitta ett annat sätt att säga det. 
  7. Engagera och involvera din publik. Få folk att vilja vara med i konversationen. 
  8. Var dig själv och stå på dig, men–
  9. Kom ihåg att du inte alltid vet bäst! 
  10. Acceptera att du kommer att misslyckas ibland, så var snäll mot dig själv.
Boka en visning

Gillar du den här artikeln? Dela den gärna!

LinkedIn
Facebook
Twitter

Kontakta community

Ansök om medlemskap !

Ansök om medlemskap !

Ansök om medlemskap !

Ansök om medlemskap !

Ansök om medlemskap !

Testa The Park

Tipsa om en gäst

Skriv in gästens uppgifter nedan så tar vi från The Park kontakt

Ansök om medlemskap !

Ansök om medlemskap !

Begär offert

Ansök nu

Boka Visning Studios !

Boka Visning !

BOKA EN VISNING för konferens!

Boka Visning !