fbpx

Moore to be får artister att hitta sin personliga gnista

Från Lili och Susi som är aktuella i tv-programmet “Så mycket bättre” nu på lördag, till Kleerup och Magnus Carlsson. Medlemmarna Moore to be är företaget som – tack vare grundaren Anna More – lyckats skapa ett seriöst och lyckat koncept som PR-bolag i nöjesbranschen.

Tobias Grönlund är en av våra medlemmar som väljer sin kontorsplats för dagen och syns allra mest uppe i Walk in the Park på plan 4. Tillsammans med sin kollega Anna Moore är deras fokus att ta sig an artister inom nöjesbranschen som behöver bra PR och coachning. Företaget går under namnet Moore to be.

Hjärnan bakom företaget

Anna Moore är en av Sveriges mest erfarna PR-strateger och arbetar som coach och kommunikationsexpert. Anna har hjälpt hundratals artister och företagare att nå en större publik.

– Hon tänder stjärnor på himlen och får debutanter att lyfta till nästa nivå. 2019 släppte hon boken ”Scenen är din- Gör ditt varumärke till en hit”, som är en bok skriven för alla som vill bygga sitt varumärke och nå ut, säger Tobias Grönlund.

Tobias arbetar som företagets PR-Manager och har tidigare arbetat som manager till rockbandet Kerbera samt jobbar som ambassadörchef på RAW comedy club. Sedan 2018 har han arbetat med artister som Magnus Carlsson, Klara Zimmergren, Kleerup, Lili & Susie med flera.  

När och hur föddes ert företagskoncept?

– Moore To Be startades 2003 av Anna Moore som efter att ha varit anställt på olika musikbolag som Sony Music och Universal Music ville prova sina egna PR-idéer.

Initialt specialiserade sig Moore To Be på PR– och medieträning av artister inom nöjesbranschen. Men idag erbjuder bolaget rådgivning och tjänster inom all typ av kommunikation såsom PR, marknadsföring och varumärkesstrategier.

– Vår framgångsfaktor är vårt brinnande driv och känsla för att nå människan bakom artisten samt Annas upparbetade modell ”Moore To Be-modellen”.

Att jobba på ett community var ett strategiskt val

Förhoppningarna med att sitta på ett co-working space är att kunna hitta nya samarbeten och utöka deras nätverk med fina människor. Något de märkt att vi på The Park besitter.

– Vem vet, det kanske finns någon här som önskar att nå ut starkare?  

Om ni skulle beskriva ert företag med en låt, vilken låt skulle det vara?

Masen – Time to shine För att den handlar om att ta vara på tiden, att ta sin plats och att just skina!

Vi på The Park är så glada att de valt att sitta hos oss och vi hoppas att vi snart kommer se dem i större sammanhang på vårt co-office där de delar med sin av sin kunskap till oss och alla inom communityt.

Gillar du den här artikeln? Dela den gärna!

LinkedIn
Facebook
Twitter

Ansök om medlemskap !

Ansök om medlemskap !

Ansök om medlemskap !

Ansök om medlemskap !

Ansök om medlemskap !

Testa The Park

Tipsa om en gäst

Skriv in gästens uppgifter nedan så tar vi från The Park kontakt

Ansök om medlemskap !

Ansök om medlemskap !

Begär offert

Ansök nu

Boka Visning Studios !

Boka Visning !

BOKA EN VISNING för konferens!

Boka Visning !